The mothership
Fiktiv virksomhed fra skoleprojekt
The Mothership er den fiktive restaurant som jeg har skabt konceptet og den visuelle identitet til i forbindelse med skoleprojektet “Crossmedia” der netop handlede om at skabe en identitet for en virksomhed.
Logo design
The Mothership logoet er tænkt som en kombination imellem en burger, og en UFO for at kombinerer to ikoner der stemmer overens med restaurantens koncept.
Skrift Design
Game Over er en font inspireret af 80’ernes 8bit spil.
App prototype
The Mothership appen giver både mulighed for at se restaurantens menukort, foretage bestilling online, holde dig opdateret på restaurantens nyheder, samt scanne din kvittering og optjene point der kan bruges i appen eller veksles til “Arcade Tokens” der kan benyttes i restaurantens tilhørende spillehal.
Helsides annonce
Annoncen viser en ko der bliver kidnappet af en UFO med en tekst der hentyder til at restauranten er moderskibet der håndplukker de bedste råvare og samler dem ind.
Beerserker
Beerserker Brewing Co. er et fiktivt skandinavisk bryggeri hvis grafiske identitet tager udgangspunkt vikingernes kultur, mytologi og legender.
Etiketten forestiller en viking med et stort skæg, centralt i skægget er en fletning der også har form af et kornaks.
På bagsiden af dåsen er en beskrivelse af vikingernes traditioner for bryggeri samt en beskrivelse af øllen.