The mothership

Fiktiv virksomhed fra skoleprojekt

The Mothership er den fiktive restaurant som jeg har skabt konceptet og den visuelle identitet til i forbindelse med skoleprojektet "Crossmedia" der netop handlede om at skabe en identitet for en virksomhed.

Logo design

The Mothership logoet er tænkt som en kombination imellem en burger, og en UFO for at kombinerer to ikoner der stemmer overens med restaurantens koncept.

Skrift Design

Game Over er en font inspireret af 80'ernes 8bit spil.

App prototype

The Mothership appen giver både mulighed for at se restaurantens menukort, foretage bestilling online, holde dig opdateret på restaurantens nyheder, samt scanne din kvittering og optjene point der kan bruges i appen eller veksles til "Arcade Tokens" der kan benyttes i restaurantens tilhørende spillehal.

Helsides annonce

Annoncen viser en ko der bliver kidnappet af en UFO med en tekst der hentyder til at restauranten er moderskibet der håndplukker de bedste råvare og samler dem ind.

Emballage

Selve æsken til burgeren er udsmykket som var det et rumskib, imens selve burgeren er pakket ind i papir der er udsmykket med forskellige illustrationer der matcher rum temaet.

round

Beerserker

Beerserker Brewing Co. er et fiktivt skandinavisk bryggeri hvis grafiske identitet tager udgangspunkt vikingernes kultur, mytologi og legender.

Etiketten forestiller en viking med et stort skæg, centralt i skægget er en fletning der også har form af et kornaks.

På bagsiden af dåsen er en beskrivelse af vikingernes traditioner for bryggeri samt en beskrivelse af øllen.

round

SUBURBAN

Fiktivt Skoleprojekt

VIRKSOMHEDEN

Suburban er en dansk modevirksomhed, som er kendt for sine skandinavisk inspirerede designkollektioner til mænd. Foruden tøj laver virksomheden accessories, sko og badetøj. Suburban har hovedsæde i København og bliver i dag forhandlet i mere end 30 lande.

Suburban blev grundlagt af Peter Klausen og åbnede sin første butik i Københavns Latinerkvarter i 1999. De første to år solgte Suburban udelukkende smykker, hvorefter virksomheden gik over til salg af basis-T-shirts, hovedsageligt til mænd. I 2000 købte CEO Jens Andersen virksomheden, og herefter blev Suburban-kollektionerne udviklet til fulde tøjkoncepter til mænd.


round

Vizual Magician

Logodesign

Vizual Magician

Vizual Magician er en Aarhusiansk musikproducer der har arbejdet med mindre lokale navne indenfor RnB og Hip Hop genren.

Troldmanden er et tilbagevendende ikon indenfor hip hop og kan spores tilbage tilbage til Grand Wizzard Theodore der krediteres som den DJ der opfandt scratch.

Det var derfor oplagt at logoet til Vizual Magician skulle være en troldmand.

round